PRESS

52590173_2060570494061839_4572408259037626368_o.jpg

Dagens Industri 190218

   

seslogo.jpg

 

Intervju utförd av SES - Sponsrings & Eventsverige den 14:e februari 2019.

VI ÄR BOLLPLANK ÅT BÅDE

ARRANGÖR OCH UTSTÄLLARE

 

Hej Thom Anderson på Mässupport, expomedlem i SES. Vem är du och vilken är din roll på Mässupport?
– Jag är företagets ägare och VD.

Beskriv er verksamhet och vad ni gör?
– Vi sysslar med uthyrning av event och mässmaterial, även byggnation av hela mässor och enskilda kunders montrar. Vi har även en grossistverksamhet gällande engångsmattor och vi importerar direkt från flera fabriker i Europa. Vi säljer lite drygt 100 000 kvm engångmattor per år.

– Vi breddar även vår verksamhet i år till att även innefatta tält och porslin, så nu kan vi leverera nästan allt fram till att ljud-, ljus- och bildteknik firmorna tar över, vilket flera event- och kommunikationsbyråer gillar… har vi märkt!

Vilken är er främsta styrka?
– Styrkan med oss är att vi är breda i urvalet och att vi har det mesta inhouse på eget lager.

Något spännande projekt ni har på gång?
– Ja, flera. Bland annat har vi två stora mässor under våren, Motala Expo i mars och Näringslivsdagarna på Stadium Arena i Norrköping i mitten av maj, som vi är helhetsleverantörer till.

Berätta hur ni jobbar som helhetsleverantör till dem!
– Det börjar såklart med att kunden kontaktar oss för att de ska ha en mässa. Vi är med från start, helst redan i planeringsstadiet. Vi hjälper kunden med planering, saker att tänka på, mäss layout-/cadritningar. Vi finns som bollplank åt både arrangör och utställare till mässan som ska byggas.

– När det är dags att bygga upp mässan (på exempelvis en ishockeyrink eller idrottshall) så går vi in och täcker hela golvet med matta och därefter bygger vi exempelvis 100 ”bås” á 3x2m. Vi tillhandahåller monterutrustning för de utställare som vill ha det i form av exempelvis ståbord, monterbelysning på arm osv. Vi finns arrangören behjälplig med personal och håller i mässervicen hela mässan igenom. Därefter riv av mässan i omvänd byggordning och uppföljning efteråt.

Ser nu någon ny trend i branschen just nu?
– (Våra) kunder eftersträvar enkelheten att ha så få underleverantörer som möjligt. Varför behöva ringa åtta stycken leverantörer när man kan ringa till 3-4st och få samma saker till ett stort event… Vet inte om det är en ny trend dock, men den existerar i alla fall i allra högsta grad.

 

   

massuport.png

Thom Andersson

 

Artikel införd i Linköpingsplatsen 190515.

Linkopingsplatsen 190515.png